Конспекти уроків

Цикл уроків за темою

 «Із скарбниці усної народної творчості»

                                            (4 клас)

Літературне  читання


Тема:  Міфи Стародавньої Греції

Мета:  продовжити роботу над темою «Міфи», познайомити учнів з героями 
            міфу «Як відважний Персей врятував красуню Андромеду» та героями
            інших  Давньогрецьких  міфів;
освітня:  вчити  учнів  розрізняти  тексти  за  їх  стилістичними  ознаками;        розвивальна: розвивати  вміння  влучно  добирати  прикметники для
                 характеристики  героїв  твору;  розвивати  навички утворення слів                                    за  допомогою префікса й суфікса, навички    відмінювання
            словосполучень;  розвивати  культурологічну,  інформаційну,
            комунікативну компетентність, культуру мовлення;
виховна:   виховувати  живий інтерес до вивчаємого матеріалу.

Тип уроку: позакласне читання та українська мова (інтегрований урок)
Обладнання: малюнки та ілюстрації до матеріалів уроку, аудіозапис «Сіртакі»
            роздрукований для кожного учня міф «Як відважний Персей врятував
            красуню Андромеду», художня та науково-популярна література.
                                                Хід уроку:

І.  Організація класу до роботи. Вступне слово вчителя.

-         Любі друзі! Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок. Для нього я спробувала створити у класі відповідний інтер′єр. А все через те, що у нас сьогодні дуже цікава тема «Міфи Давньої Греції». Мені дуже хочеться, щоб все, що ви побачите навколо і почуєте на цьому уроці, допомогло б вам наблизитися до тих часів, викликало б живий інтерес до вивчаємої теми.
-         Отже, до роботи!

ІІ.  Повідомлення теми й мети уроку.

-         Ми вже з вами на уроці читання знайомились з героями міфів Давньої Греції. Пригадайте їх імена.
(Дедал та Ікар)
-  Добре. А сьогодні ви матиме змогу познайомитися з ще кількома героями міфів Давньої Греції. Сподіваюсь, що вам настільки буде цікаво, що ви із задоволенням виконаєте кілька вправ, які я підібрала до сьогоднішнього уроку.
ІІІ.  Робота за темою.

-         Коли я була за віком такою, як ви, то моїм улюбленим мультфільмом був мультфільм про юнака Персея, що врятував дівчину від морського чудовиська. Зараз у вас буде можливість познайомитися із міфом, за мотивом якого і був створений той мультфільм – міфом «Як відважний Персей врятував красуню Андромеду».
-         Але спочатку давайте повпражняємося в читанні власних назв, що зустрінуться у вас в тексті.
1Читання власних назв з дошки.

                                              Єфіопія               Андромеда
                                                Кефей                Посейдон
                                          Кассіопея                Персей
        2.  Читання  міфу.

        3. Первинна перевірка сприйняття

         -  Як звали  батьків Андромеди?
          ( батько – Кефей, мати – Кассіопея )                 
         -  Чим образила Кассіопея доньок морського царя?
        ( Вона вважала себе і доньку найвродливішими за інших жінок )
         -  Як Посейдон помстився  Кассіопеї та її доньці?
        (Наслав на царство Кефея потвору, подібну до великої риби.
   Для того, щоб врятувати своє царство, Кефей і Кассіопея  змушені  були      віддати свою доньку цьому чудовиську.)

-  Як звали юнака, який врятував жінок?
                                   (Персей)
  4.   Добір прикметників для опису Медузи Горгони.

-  Діти, серед добрих і яскравих героїв цього міфу є й така героїня,яку не побажав би зустріти кожен з вас. Так , це Медуза Горгона.  Якими би словами ви описали цю героїню?
Враховуйте не тільки її  внутрішні якості, а й зовнішні. І   звичайно  це мають бути  прикметники.
                              (зла, агресивна, безжальна, потворна, красива)

 5.     Показ ілюстрацій .
-  З вами можна погодитись в усьому. Я для вас зробила             невеличку презентацію робіт, в яких ви зможете побачити, як зображували і зображають зараз Медузу Горгону.

6Добір прикметників для характеристики  Персея.
                - А якими влучними прикметниками, на вашу думку, можна
  описати Персея?
   (відважний, сміливий, героїчний, мужній, безстрашний, хоробрий)

7 .  Знайомство зі світовими шедеврами митців.
-  Познайомитися з героями Давньогрецьких міфів можна не тільки            в книжках, а й в скульптурах, картинах

 А ще вам буде цікаво знати, що у міфах часто розповідається про перетворення на зірки та сузір’я. Назви майже всіх сузір’їв так чи інакше пов’язуються з давньогрецькими міфами. І зараз на зоряному небі можна побачити і сузір′я Персея, і сузір’я Андромеди, і сузір′я  її батьків — Кефея і Кассіопеї.
- А тепер прийшов час трошки відпочити.

8.Фізкультхвилинка.
(Під музику «Сіртакі» роблять під керівництвом вчителя  прості рухи танцю)
         9.  «Це цікаво знати!»
- А зараз я пропоную вам взнати ще два імені міфологічних героїв.

10.  Робота в зошитах:
                  
а)  каліграфічна хвилинка
  - Діти, запишіть, будь ласка, каліграфічно наступний фразеологізм
11.  Повторення вивченого.
         - Як називається текст, у якому використано багато прикметників?
                                                                  ( художній текст )
         - А яку роль відіграють прикметники у текстах?
                                   ( Вони роблять його виразнішим, яскравішим )

12.  Перевірка сприйняття.
 - Чи достатньо було вжито прикметників у повідомленнях дівчат?
                                      ( Не дуже багато )
  - Чи можна назвати це повідомлення художнім? Чому?
 ( Його не можна назвати художнім, тому що тут чітко зазначені  конкретні факти про цю країну і зовсім немає опису її краси)

ІУ.  Узагальнення матеріалу.
1.  – Скажіть, чим же відрізняється художній текст від науково-
         популярного?
 (У  художніх  текстах  за  допомогою  прикметників  більш  яскраво  описуються  події,  головні  герої;  вони  насичені образними порівняннями. А в науково-популярних текстах   подається певна інформація, проте подана вона в доступній формі)
2.  Відмінювання словосполучень (на вибір)
- Мені дуже подобається як ви працюєте на уроці. Я вам пропоную
  останнє завдання на відмінювання словосполучень, які сьогодні
  ви чули. Виберіть те, що вам більше подобається і провідміняйте
  його у зошиті
У.  Підсумок уроку
   Ось і закінчується наш урок. Мені хотілося б почути що найбільше
    сподобалося вам на уроці? Який вид роботи припав вам до душі?
УІ.  Домашнє завдання     ст.25- 26
   Домашнє завдання у вас буде творчим. Підготуйте, будь ласка, стислий переказ (можливо з ілюстраціями)  якогось іншого міфу  Стародавньої Греції.


                           Урок 2. Міфи Давньої Греції


Мета: освітня - розширити знання учнів про міф як один із жанрів усної народної творчості. Допомогти учням глибше відчути змістові та жанрові особливості міфа. Вчити стисло переказувати і визначати головну думку в прочитаному творі.
розвивальна - стимулювати бажання поповнювати свій життєвий досвід, пізнання навколишнього світу, людських цінностей.
виховна - виховувати інтерес до історії, через використання групової, парної форми роботи формувати почуття відповідальності за результат команди.
Обладнання. Виставка книг.,презенація
                                                     Хід уроку
І. Організаційний момент.
-  Що таке НДІ? Чим там займаються люди?
-  Пропоную організувати на базі нашого класу маленький НДІ міфології, а вам спробувати себе в ролі співробітників. Наш колектив пропонує попрацювати сьогодні над науковою темою «Відображення реальних історичних подій в міфах Давньої Греції». Для розвязання цієї задачі нам потрібно попрацювати в дослідницьких групах.
1.Вправа «Очікування»
-  Я очікую від нашої роботи наступне:
а) активної роботи кожного учня-співробітника.
б) пояснення і доказів своїх суджень.
 в) поважного відношення до думки учнів.
-  Які ваші очікування?
-         Поглибити свої знання про міфи.
-         Познайомитися з новими міфами Стародавньої Греції.
-         Дізнатися про історичні події, описані в міфах.
-         Вчитися бути цікавим доповідачем.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
1. Парна робота
– Попрацюйте в парах і пригадайте літературознавчі терміни. Зєднайте термін і визначення.
Казка -                             ■ твір-переказ про події, факти, людей, оповитий казковістю, фантастикою.
Легенда  -                        ■ стародавня оповідь про виникнення світу богів, фантастичних істот, людей, чудеса.
Міф –                             ■ народний або літературний (авторський)
                                              твір про вигадані, часто фантастичні події
2. « Дискусія» (вчитель – учень)
-  Що таке міф?
( Розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу, називають міфом. У дуже давні часи, коли людині були незрозумілими природні явища, стихії, вона, відчуваючи своє безсилля перед ними, намагалася пояснити їх. (слайд 1)
«Мозковий штурм»
-  Чим відрізняються міфи від казок?
( Міфи відрізняються від казок тим, що казки завжди сприймалися як плід людської фантазії, а міфи вважалися ймовірними (нібито так насправді було).
Міфом ми тепер називаємо щось нереальне, вигадане, таке, чого не було в історичній дійсності. Наше слово «міф» походить від давньогрецького слова «мютхос». У давніх греків чи еллінів, як вони самі себе називали, це слово означало: «слово, промова, розмова, порада, намір, прислів'я, чутка, відомість, оповідання, переказ, байка, зміст оповідання». Отже, воно мало більше значень, ніж сучасне «міф». Коли ми хочемо сказати, що насправді, в підтвердженій документами історії, чогось не було, то вживаємо прикмет­ник «міфічний». Наприклад, славнозвісний Геракл (або Геркулес, як його називали римля­ни) — це міфічна особа, герой багатьох давньогрецьких міфів. Є ще слово «міфологія» (теж грецького походження); ним ми називаємо як сукупність міфів того чи іншого народу, так і галузь знання, науку, що вивчає міфи.(слайд 2)
Майже в кожного народу від прадавніх часів зберігаються перекази, де дійсне, історичне переплітається з недійсним, вигаданим, де діють не лише люди, а й казкові істоти, витво­ри народної фантазії: безсмертні боги, напівбоги, фантастичні тварини; трапляються дива. За давніх часів люди сприймали міфи як правдиві розповіді про те, що було колись. Але минали віки, міфи поступово перетворювалися на бабусині казки, і вже тільки малі діти вірили у їхню правдивість, їх починали тлумачити не в прямому, а в переносному розумінні.
-  Давайте зясуємо, які ж були міфи у давніх греків? (слайд 3)
Якщо розподілити всі міфи за їх змістом, то насамперед можна визначити такі різно­види міфів:
1. Пояснювальні, що пояснюють виникнення якогось явища природи чи людського суспільства.
2. Оповідальні, що в них викладаються якісь вигадані історії про сиву давнину.
3. Міфи про виникнення світу чи про те, як його створили «надприродні» істоти – боги.
4. Міфи, в яких діють герої – напівбоги, прапращури історичних людей.
Є в грецькій міфології цікава особливість. У ній немає міфів про загибель світу. А виникнення чи створення світу давні греки пояснювали по-різному.
ІІІ. Актуалізація читацького досвіду
1. Робота з виставкою книжок
-  Чи відповідають темі уроку представлені на виставці книги?
-  Назвіть «зайві» книги. Поясніть свій вибір.
-  Як ви добирали необхідні твори?
-  Чи користувалися ви каталогом?
-  Чи допомогла вам анотація під час вибору книжки?
2. Ознайомлення з анотаціями кількох книжок з виставки.(слайд 4)
ІV. Активізація читацького мислення
-  Давайте пригадаємо богів та богинь Древньої Греції. (слайд5)
-  По запропонованим зображенням назвіть імена богинь та богів. Згадайте або відшукайте у словниках міфологічних імен, заступниками чого вони є.
Афродита – богиня любові та краси.
Артеміда – богиня мисливства та природи.
Афіна Паллада – богиня мудрості, наук.
Гермес -  бог торгівлі й ремісництва, опікун подорожніх.
Гефест – бог вогню та ковальства.
Деметра – богиня родючості, хліборобства.
Діоніс – бог виноградарства.
Зевс – верховний бог, цар богів та людей.
Ніка – богиня перемоги у війні.
Феміда – богиня справедливості та правосуддя.
Один із найпопулярніших міфічних героїв – Геракл. Він – син Зевса і цариці Алкени. Щоб стати безсмертним, Геракл мав здійснити 12 подвигів.
v. Фізхвилинка
2. Бесіда за змістом прочитаного міфу  про народження Геракла.(слайд 6)
- Як звали батьків Геракла? (Амфітріон і Алкмена)
- З якого вони роду і де володарювали? (з роду Персея, в Тірінфі)
- Чим займався батько Геракла? (Мисливством)
- Знайдіть і прочитайте, що сповістив Зевс олімпійцям.
- Що означає ім’я Геракл? (Уславлений Герою. Гера – богиня шлюбу, родинного життя)
- Розкажіть, будь ласка,уривок  міфу, в якому розповідається про помсту Гери.
3. Гра  «Впізнайте за описом»:
Недужий, кволий, нікчемний     - Еврісфей.
Велетень, має могутнє здоров’я, божественну снагу   - Геракл.
-  Що сказав сліпий віщун про Геракла?
-  В чому виявилася ознака фантастичності в цьому міфі?
VІ. Розширення читацького кругозору учнів.
1. Читання та обговорення міфів
- Цікаво. Але перша газета з’явилась в Англії в 17 столітті. Але давайте спробуємо уявити, що і на Олімпі була своя газета, наприклад, «Олімпійська правда» або «Вечірній Олімп». Вам необхідно зробити репортаж про один з подвигів Геракла.
- Представники від кожної команди підійдіть, будь ласка, до мене і оберіть завдання.
1 команда: складає репортаж про те, як геракл ловив керінейську лань.
             Завдання: (слайд 7)
·                         Прочитайте міф мовчки
·                        Підготуйте репортаж-розповідь про полювання Геракла на лань.(Переказуйте стисло) (слайд 8)
·                         Знайдіть і прочитайте опис лані
·                         Знайдіть і прочитайте опис Артеміди
·                         Чию примху виконував Геракл? (Еврісфея)
2 команда: складає репортаж про те, як Геракл за один день очистив Авгієві стайні.
           Завдання: (слайд 9)
·                        Прочитайте міф мовчки
·                        Що наказав Еврісфей? Хто йому в цьому допоміг?
·        Підготуйте репортаж-розповідь про те, як Геракл за один день очистив Авгієві стайні. (Переказуйте стисло)
·                        Що мав дістати за роботу Геракл?
·                        Чи дотримав свого слова цар Авгій?
3 команда: складає репортаж про мандри геракла за золотими яблуками Гесперід. (слайд 10)
               Завдання:
·                        Прочитайте міф мовчки
·                        Знайдіть і прочитайте як охоронялась яблуня.
·                        Підготуйте репортаж-розповідь про те, як Геракл шукав сад. (Переказуйте стисло) (слайд 11)
·                        Знайдіть іпідготуйтесь прочитати в особах розмову Геракла з Атлантом.
2. Обговорення в командах відповідей на питання.
     (Як?, Де?,Коли?,Чому?,)
3. Відповіді груп на запитання. Обмін враженнями.
- Які з описаних подвигів вразили найбільше?
4.  Вправи на розвиток техніки читання
Гра «Розвідники». Перегляньте кожен свій міф і порахуйте, скільки разів у міфі зустрічається ім’я Геракла.
       5. Парна робота
-  Складіть план міфу.
6. Поясніть значення крилатих висловів   (слайд 12)
Ахилесова п’ята  -  слабке місце.
Яблуко розбрату  -  причина сварок, споров.
Ящик пандори  -  все те, що служить при необачності джерелом горя, біди.
Сізіфов труд  -  безцільна, нескінченна робота.
Вік Астреї  -  щаслива полоса життя.
Пальма першості  -  вихід на перше місце, пріоритет.
Авгієві стайні  -  безпорядок.
VІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія:
-         Сьогодні я довідався…
-         Було цікаво…
-         Я зрозуміла, що …
      vІІІ. Домашнє завдання: ст. 25-28(диференційоване)



                                          Урок 3
                                                         
Мета: освітня - збагатити та розширити знання учнів про прислів'я та приказки як один із жанрів усної народної творчості;вчити визначати тему прислів'їв; удосконалювати нави­чки свідомого виразного читання;
розвивальна - розвивати мовлення, образне мислення, творчу уяву учнів;
виховна -  виховувати любов до художнього слова.
Тип уроку: поглиблення знань
Обладнання: виставка літератури, малюнки, картки, портрет В.Даля.

ІІ. МОВнА РОЗМИНКА.
Артикуляційна вправа «Чашечка» 
                 Чашку чарівну я можу зробити,
                 Старанно в нього краї загинаю.
                 З глини її не потрібно ліпити.  
                 Соком наповню її чи водою —
                   Вгору широкий язик підіймаю,
                   Чашка чарівна завжди зі мною.
(Рот, широко відкрити. Широкий язик підняти вгору. Потягнутися до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати язик у такому положенні протягом 10-15 секунд.)
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
 1.Гра «Хто краще?»  Конкурс на краще читання народних усмішок.
ІvОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
             Пройдіть лабіринтом, прочитайте народну мудрість.
            Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з перлинами усної на­родної творчості — прислів’ями та приказками.
1.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
             Прислів’я та приказки були й залишаються енциклопедією народного життя. Ми не знайдемо такої ділянки побуту, взаємин між людьми і при­родним довкіллям, які б не знайшли відображення у народній мудрості. Ви­датний педагог К. Д. Ушинський писав, що в прислів’ях «як у дзеркалі відтво­рені всі сторони життя народу: домашня, родинна, рільнича, лісова, громад­ська, його потреби, звички, його погляди на природу, на значення всіх явищ життя».
Прислів’я — це животрепетний вияв рідного слова, що вилетіло безпосе­редньо з його живого, глибокого джерела вічно юної душі народу, яка вічно розвивається. Прислів’я і приказки, самі дихаючи життям, пробуджують до життя й розвитку рідного слова.
2. Читання статті «Прислів'я та приказки» учнями  («Мозкова атака»)
-  Що таке прислів’я? Чого вони навчають? Від чого застерігають?
 -  Чим приказка відрізняється від прислів’я?
 Читання і пояснення змісту прислів'їв учнями.  Якою темою об’єднані прислів’я кожної групи?
                    1 група:     любов і злагода у сім’ї;
                    2 група:   дружба і справедливість;
                    3 група:    працелюбність.
             Пригадайте випадок із життя, що стосується одного з прислів’їв.     . v.Фізкультхвилинка
Учні «ланцюжком» читають прислів’я народів світу, пояснюють їх зна­чення.
б) Розповідь учителя про В. Даля.
            Даль Володимир Іванович (літературний псевдонім Козак Луганський) народився у селищі Луганський завод Катеринославської губернії (тепермісто Луганськ) у сім’ї Івана Даля — лікаря, лінгвіста, богослова. Мати — Марія Христофорівна — була віртуозною піаністкою, знала багато іноземних мов. Отримавши хорошу домашню освіту, Даль у 1814—1819 роках навчався у Морському кадетському корпусі міста Петербурга, потім служив у Мико­лаєві, у Кронштадті. У 1826—1829 роках вивчав медицину в Дерптському уні­верситеті. У 1828-1829 роках брав участь у російсько-турецькій війні, мав на­городи.
6.Самостійне мовчазне читання учнями статті про В. І. Даля у підручнику
             Скільки років жив В. Даль в Україні?
             Як він підписував свої праці?
             Який запис є на обкладинці його книжки?
              Якщо ти посварився з другом і сумуєш за ним, не знаючи, як помиритися, яке прислів’я ти пригадаєш?
(Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися.)
              Ти поїхав у гості і сумуєш за рідними, за домівкою.
(В гостях добре, а дома краще.)
              Під час змагань ваша команда програла, бо капітан не зумів вас згуртувати. (Без доброго командира військоотара.)
              Друг не захотів виконати роботу, яку доручили тобі.
(Дружба дружбою, а служба службою.)
              Тобі важко розв’язати задачу з математики. (Без муки нема науки.)
Іv. ПІДСУМОК УРОКУ.
Рефлексія:
             Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
             Які перлини народної творчості ми опрацювали?
             Що було цікавого на уроці? Що — повчального?
ІІv. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
  ст.19-20 (вивчити 2-3 на вибір)
Знайти у збірках прислів’я про ставлення людей до знань, природи та інших людей.



                                         Урок 4

                                                  Тема: Загадки
Мета: освітняпоглибити знання учнів про загадки як один із видів усної народної творчості;
розвивальна: розвивати мислення, творчу уяву, вміння виділяти істотне; виховна:виховувати любов до на­родної творчості.
Тип уроку: поглиблення знань.
Обладнання: картки, схеми, сюжетні малюнки.

            Уже дзвінок сигнал нам дав:
            Працювати час настав.
           Тож і ми часу не гаймо,
           Роботу швидше починаймо.
Створення емоційного настрою.
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА.
      Робота над скоромовкою (Артикуляційні вправи) (слайд 3)
               Якось повз колючий тато,на спині він ніс багато:
               Лист, ожину, два грибочки  для маленького синочка.
              «Їж, мій любий хлоп’ячок!» — вмовляє сина їжачок.
   1. Вправа «Очікування»
   2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
   Конкурс на кращого скоромовщика.(слайд 3)
 МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогоднішній урок ми присвячуємо ще одному жанру усної народної творчості — (?)  загадці. (слайд 1-2)
  Вправа «Передбачення»
(зачитування загадки)
«Не дерево, а з листочками, не сорочка, а сшита»
Загадки мають багато спільного з прислів’ями та приказками завдяки стислості й чіткості викладення, вживанню слів у переносному значенні (метафоричності), передачі вікового досвіду й спостережень народу над при­родою і побутом.
У найдавніших загадках слов’янських народів відбито одухотворення при­роди і неживих предметів, які уявлялися у вигляді людей і тварин (наприклад, загадки про небо, місяць та зорі). Але й у пізніші часи уособлення залишилося одним із улюблених народом прийомів творення загадок.
Загадки складалися на різноманітні теми — при природу, рослинний і тва­ринний світ, про людину, її побут, світ мистецтва й науки, знаряддя праці і т. ін. (слайд 6)
Загадки як особливий вид народної творчості відбивають історію матері­альної культури народу, матеріальні умови, природне і соціальне оточення, а також розвиток людських знань і духовних інтересів.
Особливо полюбляють загадки діти, бо можуть у цікавій формі потренувати свої розум та кмітливість, логічне мислення, спостережливість.
Загадки бувають різних видів — від звичайних до загадок-порад, загадок- задач, загадок-жартів і вікторин.
Умінню відгадувати загадки у давні часи надавалося дуже великого зна­чення — воно було мірилом мудрості й розуму. Від цього вміння часто зале­жала не тільки подальша доля людини, а й саме життя. Про це йдеться у бага­тьох народних казках, обрядових піснях, наприклад:
                   Ой біжить, біжить мала дівчина, а за нєю  русалочка:
— Ти послухай мене, красна панночко, загадаю тобі три загадочки, як угадаєш — до батька пущу, не угадаєш — до себе візьму.
                     Дівчинонько моя, Галю, щось я тобі загадаю,
                     Як вгадаєш — моя будеш, не вгадаєш — чужа будеш.
             Що розвивають загадки?
             Пригадайте, у яких народних казках ідеться про випробування героїв через відгадування загадок. («Мудра дівчина»)
2. Встанови пам'ять 
- Назви загадки, які задавала дівчинка панові?
V.Фізхвилинка.

       -  Що росте без кореня? (Камінь)
       -  Що біжить без повода? (Вода)
       -  Один баранець пасе тисячу овець. (Місяць)
       -  Чорна корова весь світ поборола. (Ніч)
       -  На долину, на поділ ліг великий сивий віл.
       -   Стоїть пані, чепуриться, бо вдягла сорочок триста. (Капуста)
       -  Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? (Блискавка)
       - Руковом махнув — дерева нагнув. (Вітер)
       -  Мене просять і чекають, я як покажусь — утікають. (Дощ)
    -  Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла. (Картопля)
     -  Без ніг, без рук, без язика, а кричить. (Луна)
     -   Коли швець дарма шиє? (Коли забуде вузлика зав’язати.)
    -   Яких каменів немає в морі? (Сухих)
    -   Без крила летить, без кореня росте. (Місяць)
4.      Робота в групі. (скласти загадку і намалювати її  образно)
                (слайд 8)
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
             Чи цікавим був урок?
             Що вам найбільше сподобалося?
             З яким настроєм завершуєте урок?
            Чи здійснились ваші очікування?( слайд 9)
VІІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
            Дібрати цікаві загадки, щоб загадати їх однокласникам.
            Вивчити напамять 2-3загадки.
             Ст. 20-23

Немає коментарів:

Дописати коментар